Yatak Odası Işıklandırma

Yatak Odası Işıklandırma

Kaliteli bir uyku zamanı geçirmek istiyor iseniz, yataktan kalktığınızda dinlenmiş olduğunuzu hissetmeyi düşünüyor iseniz, tercih edeceğiniz yatak ve tekstil ürünleri anlayışının haricinde, ayrıca dikkat etmeniz gereken konulardan bir tanesini de, yatak odası ışıklandırma anlayışı meydana getirecektir. Dekorasyon işlerine başladığınızda, profesyonel yardım almanız tavsiye edilecek olmak ile birlikte, yapabileceğiniz bireysel işlemlerinde yer aldığını da bilmelisiniz.

Yatak Odası Nasıl Işıklandırılmalı?

Odaların ya da yatak odasının ışıklandırılma konusu gündeme geldiğinde, herkesin aynı hareket tarzını benimsediği görülmektedir. Tepeden sarkan bir lamba ya da avize olarak isimlendirilen bir aydınlatma gereci hemen hemen herkes tarafından tercih edilmektedir. Ancak bu doğru bir yaklaşım değildir. Yatak odasında daha dikkatli davranmak, vücut sağlığınız ve psikolojiniz açısından oldukça önemlidir. Birden fazla aydınlatma elemanı kullanmanız tavsiye edilmektedir. Elbette yatak odanız aşırı derecede küçük bir yapıya sahip bulunmuyor ise, birden fazla aydınlatma kullanabilirsiniz. Aplikler ya da okuma lambaları, dolap lambaları veya tavan dışında başucu lambası gibi seçenekleri kullanmanız mümkün olabilir. Aşırı aydınlatma anlayışından vazgeçmelisiniz. Doğrudan gözünüze temas edecek şekilde, tepeden gelen aydınlatma, avize ya da sarkan abajur ve benzeri bir aydınlatma sistemi, yarardan çok zarar getirecektir.

Yatak Odası Aydınlık Mı Olmalı?

Aydınlatma görsellik anlayışını temsil etmek ile birlikte, elbette ihtiyaçların giderilmesi için de karanlık ortamların ferah bir görünüme kavuşturulması ve ihtiyaçların karşılanmasında, aydınlatma ihtiyacının giderilmesi için de önemlidir. Ancak yatak odası ışıklandırma anlayışında, uyku pozisyonuna ya da dinlenme pozisyonuna geçtiğinizde, vücudun tam olarak dinlenme pozisyona geçebilmesini sağlamalısınız. Vücudun kendini kapatabilmesi, fiziksel ve ruhsal dinginliğin sağlanabilmesi için, mutlaka uyku pozisyonu anından itibaren, minimum seviyede ışık bulundurmalı, hatta rahatsız olmuyor iseniz, kendinizi alıştırabiliriz iseniz, sıfır ışık anlayışını uyku pozisyonunda mutlaka gündeme getirmelisiniz.

Etiketler:

Yorum Yap